בלוג יהדות חברה וקהילה
1. "ברכו יא איסיאדי" – "רבותי ברכו", יהודי תימן טרם ברכת המזון יפתח המזמן בפתיח הנהוג כדי לבקש את רשות הסועדים. לפתיחה זו הם משיבים "ברך" וכך מאשרים את המשך הברכה.
2. "ברכת האורח" – יהודי תימן בסעודות של מצווה ושמחות במהלך השנה נוהגים לברך ברכת האורח בו הוא מברך את בעל הסעודה או השמחה שנמצאים בה.
3. "עליה יתברך" – בפי יהודי תימן נהוג לומר במקום "בעזרת ה'" וכיוצ"ב את צמד המילים "עליה יתברך" המבטאים בטחון ואמונה בצורה שלימה בקב"ה.
עמ"י בכל אתר קורא בתעניות את הקריאה בספר שמות פרק לב "ויחל משה..."
בפסוקים יא-יב נמצאים הבדלים במילה מאוד מיוחד:
"ויאמר למה ה' יחרה אפך בעמך... למה יאמרו מצרים לאמר..."
בפסוק הראשון יש לקרא למה מלרע, ההטעמה במ"ם, והמ"ם אינה דגושה.
בפסוק השני יש לקרא למה מלעיל, ההטעמה בלמד והמם דגושה.
מובא בספר דקדוקי הטעמים לבן אשר וכן במנחת-שי והרשב"ם על המקרא, שכל למה שסמוך לה אותיות א, ה, ע, יש לקרא מלרע והמם אינה דגושה (חוץ מ-5 מקומות בתנ"ך היוצאים מן הכלל).
יש לציין שישנם שני מובנים למלה למה:
האחת על דרך השאלה והתמיה והיא מלעיל.
והשניה על דרך הקובלנה והאנחה והיא מלרע.
(כך מובא בספר קובץ דקדוקי תורה, קונטרס פרק בשיר)