מ"א א' – "והנה עומד על היאור" – ליאור ישנם עוד שני שמות: נילוס ו‑‑‑‑‑.
מ"א ב' – "שבע פרות" – בעל הטורים עונה על השאלה מדוע פרעה חלם דווקא על פרות; ועונה, כי מצרים דומה ל‑‑‑‑‑ ‑‑‑‑‑ (ירמ' מ"ו כ').
מ"א י"ב – "תשמע חלום לפתור אותו" + מ"ב כ"ג – "כי שומע יוסף" – מה פירוש הפועל 'לשמוע' בשני הפסוקים?
מ"א נ"ב - "כי הפרני א-להים בארץ עניי" – שורש פר"ה חוזר ומופיע במשפחת יוסף: אחד הבנים נקרא ‑‑‑‑‑; יעקב אביו ברכו: "בן ‑‑‑‑‑; אמו רחל נקברה ב‑‑‑‑‑.
מ"א מ"ב – "ויסר את טבעתו" – על מה מעידה נתינת הטבעת?
רש"י מ"ב ב' – "רדו שמה" – כמנין 'רדו' = ‑‑‑‑‑ שנים, שנשתעבדו ישראל במצרים.
רש"י מ"א נ"ה – "ותרעב כל ארץ מצרים" – מדוע רעבו המצרים, והרי צברו אוכל?
מ"א נ"ו-נ"ז – "וישבר למצרים... לשבור אל יוסף" – לפועל 'לשבור' ישנם שני פירושים הפוכים, והם: ל‑‑‑‑‑ וגם ל‑‑‑‑‑.
רש"י מ"ב י"ב – "כי ערוַת הארץ באתם לראות" – האם היתה לעלילה זו הצדקה בשטח?
מ"ב ט"ו – "חֵי פרעה" – אבל מלת 'חי' הבאה לפני שם השם תנוקד בתנועת ‑‑‑‑‑, כמו: "‑‑‑‑‑ ה' וברוך צורי" (תה' י"ח מ"ז). לכן יש המקפידים לומר בתפילה: 'ברוך‑‑‑‑‑ העולמים'.
מ"ב י"ז – בעל הטורים מבחין במידה נגד מידה הקשורה למספר 3; מאסרם "אל משמר שלשת ימים", הוא כנגד 3 פעולות שעשו האחים, והם....
רש"י מ"ב כ"ג – "כי המליץ בינותם" – מי הוא המליץ? אונקלוס מפרש את המלה כ‑‑‑‑‑.
רש"י מ"ג ב' – "ויהי כאשר כִלו לאכול את השבר" – כיצד מתגלה פה חכמתו של יהודה?