בלוג יהדות חברה וקהילה

עובדיה ז"ל - תלמיד חכמים, בן תרבות, איש ספרא, אוהב אדם עם דרך ארץ שקדמה לתורה, רב פעלים שאת הדרך הורה לאגודה לטיפוח תרבות וחברה. וזָמר את אשכולות תימן וארָגָם עם שריגי גפן ארץ הבחירה, ושילב בין 'תימא' ו'תהודה' למכון המש"י – נכסי תרבות והעשרה. ואם חשקה נפשך לחזות במורשת עַם הבחירה, כ"י, מגילות, תכשיטים וכלה עטורה, תִכְּלאל ותאג' בשפה הדורה, תעאל אִגְ'לִס ב'דיוואן' שבמוזיאון אשר בנתניה, הנקראת רביירה, לשמוע את פיוטי שבזי, גברא רבה, עם רינת עמרם וציון בתפילה וזמרה; ותוכל גם לעיין בתורה ובגמרא, בכתבי חוקרים ואנשי יצירה. ועובדיה היה ממלכתי בכל אמירה, ודיבר בנועם ובשפה ברורה, ושילב חלוציות וציונות עם לאומיות דתית בהכרה. וטָבע בנו אהבת האדם, ולמיעוטי היכולת העניק תמיכה ועזרה.

"קוּם הִתְהַלֵּךְ בָּאָרֶץ לְאָרְכָּהּ וּלְרָחְבָּהּ" – וחרש הארץ ללא עצירה והדביק כל חבְרה בטיולים בארץ המכוֹרה, ואפילו סיורים בחו"ל, יעני 'בַּרָּה', ואני עבדכם הייתי לו מדריך בעמאן ופטרה. וגם ארגן עבורנו פסטיבלי שירה ושבתות רבות דרור–יקרא.

"בָּטַח בָּהּ לֵב בַּעְלָהּ" - הרעיה נעמי היקרה, הייתה לך לזוהר ואורה, זיוהּ של האגודה והדרהּ, "מִפְּנִינִים מִכְרָהּ", ועמְלה ביגיעה יתרה, "לֹא-יִכְבֶּה בַלַּיְלָה נֵרָהּ", וגידלה משפחה לתפארה, "כִּי-טוֹב סַחְרָהּ".

ו"חֲזוֹן עֹבַדְיָה" – ממשיך את המסורה, שהרי מפיך היא סדורה, והצוות הנפלא בשקדנות יתרה מעודד את שרשרת היצירה, וזוכרים את פעלך להחזיר את העטרה ליהדות המזרח המפוארה. ולא אלמן ישראל – שהרי השארת צוות מנהל בראשות הרעיה והבת, יהורם, יגאל ועדיאל – ובא לציון גואל!

עובדיה יקירנו - נוּח בשלום עם בני העלייה, והֱיה מליץ יושר לעם י-ה בבית דינו של מלך מלכיא, ומשכבך עֶדן עם יְשֵנֵי חברון והפמליה, ואורך יִזְהַר עלינו מן שמיא, לעלם ולעלמי עלמיא.

עובדיה בן שלום
comments powered by Disqus