יהדות חברה וקהילה

היהודי היפה   מאת עלי אלמקריתרגום: פרופ' יהודה שנהב-שהרבניעכשיו בהנחה מיוחדת ובלעדית לחברי האגודה:   40 ש"ח בלבד במקום 59 ש"חבהזנת קוד הקופון: afikim2017משלוח - חינם!לפרטים נוספים ולרכישה מוזלת לחצו כאןיש להזין את קוד הקופון לאחר ההוספה לסל הקניות באתר, והמחיר יתאפס ברכישה**   "היהודי היפה" מספר את סיפורו של סאלם – בנו של חרט יהודי שחי בכפר קטן בתימן של המאה ה-17, שם הוא מתאהב בפאטימה, בתו של המופתי. פאטימה מתחילה ללמד את סאלם לקרוא ולכתוב בערבית, ובהמשך הוא מלמד אותה מעט עברית. וכמו...
קרא עוד
חודש אדר חלף ולפתחנו חודש ניסן. נשתף את הקוראים ונזכיר את "שבת זכור". בשבת זו נקהלנו בנתניה לשבת של תרבות, עיון, קריאת המגילה ברוב עם ומסיבת פורים. במהלך קריאת המגילה קראנו על חודש "ניסן" כמו שנאמר: "בחודש הראשון הוא חודש ניסן, בשנת שתים עשרה למלך אחשורוש הפיל פור הוא הגורל". עוברים אנו לחודש ניסן, הראשון לחודשי השנה. החודש בו מציינים אנו את המעבר מעבדות לחרות. המעבר ממצב של תלות גמורה באדוני הארץ, שעבוד הגוף והנשמה לפרעה מלך מצרים וחבר הנוגשים אשר הפעילו על עמנו לחץ מתמיד ויום יומי של עבודה...
קרא עוד
במאמר קצר זה במנהג אחיזת הציציות לנישוקן בשעת קריאת שמע. בספרות חז"ל נזכרו שלושה סוגי נשיקות שאינן נשיקות של תִּפלות, וז"ל: "כל נשיקה של תפלות בר מן תלת: נשיקה של גדולה, נשיקה של פרקים, נשיקה של פרישות... (ר' תנחומא אמר אף נשיקה של קריבות)". הכוונה של מדרש זה הוא בבחינת שאדם מנשק את מי שהוא מחבב בעת שהוא נפרד ממנו ולא יראהו עוד. וכדי להביע בנשיקות את אהבתו וגעגועיו שיהיו לו אליו, ומאידך גם כאשר נפגש עם אדם, או חפץ וכיוצ"ב לאחר זמן של נפגש וכולו מלא השתוקקות להפגש. ומדברי חז"ל עולה, שנשיקות...
קרא עוד

עמודים