בלוג יהדות חברה וקהילה

ציפורה עורקבי, ילידת רדאע שבתימן, עוסקת מזה שנים רבות בשימור מסורת שירת נשי תימן. שירה זו אשר ליוותה את האישה בתימן בכל אורחות חייה, היא אוצר בלום האוצר בתוכו פניני חכמה רבים ומעטות הן הנשים המשמרות עדיין מסורת נפלאה זו.

בצעירותה למדה ציפורה בבית הספר העממי בכפר חב"ד והמשיכה ללמוד בסמינר למורות במקום. ציפורה הצטיינה בלימודי המתמטיקה ובכיתה י' בעוד חברותיה ממשיכות ללמוד, נשלחה ציפורה ללמד צעירים תימנים במושב אחיעזר. במשך שנתיים נסעה ציפורה עם מורות בכירות למושב ולימדה את הנערים מתמטיקה.

לאחר סיום הלימודים, התחילה ציפורה לעבוד כטכנאית במשרד התקשורת ובמחלקת ההנדסה, אשר לימים הפכה לחברת הטלפונים הלאומית בזק. ציפורה התקדמה בתפקידיה והגיעה לתפקיד של מנהלת מרכזת דיגיטאלית בראשון לציון. יש לציין, שציפורה חברה באיגוד הטכנאים וההנדסאים.

במשך 25 שנים, כעובדת חברת בזק, ייצגה ציפורה את מדינת ישראל בצעדות בכל רחבי אירופה.

גם בעת שהייתה מנהלת בכירה בראשון לציון, החליטה ציפורה לקדם תלמידים חלשים במתן עזרה ושיעורים פרטיים ללא תמורה וסייעה בידם לקבל תעודת הבגרות.

מאז היותה ילדה אהבה ציפורה את שירת תימן והחליטה ללמוד את סודותיה. וכיום, ציפורה היא זמרת מקצועית העורכת טקסי חינה מקוריים לזוגות העומדים להינשא. עד היום ערכה מאות טקסי חינה מקוריים לזוגות שבחרו לשמר את המסורת הנפלאה שהייתה נהוגה בתימן.

ציפורה הקליטה שלושה אלבומי מוסיקה תימנית והופיעה בערוץ 10 ובערוץ 24 בשירה מזרחית.

בפעולותיה אלה מסייעת ציפורה רבות לקידום מטרותיה של האגודה לטיפוח חברה ותרבות שעיקרן לשמרהּ לדורות הבאים ולהנחיל את המורשת התרבותית העשירה שהייתה מנת חלקם של יהודי תימן.

על כל  פעולותיה אלה אנו מכתירים אותה כ"אשת החיל" של האגודה לטיפוח חברה ותרבות לשנת תשע"ד. 

 

 

comments powered by Disqus