עַלַאנִיַה
בתחילת המאה העשרים מנתה הקהילה היהודית בכפר עשרים וחמש משפחות בערך.*
בפנקס השליחות של השד"ר ר' שלמה נדאף, שליח הקהילה התימנית בירושלים בשנים תרע"א-תרפ"ו (1911-1926), מפורטים שמות התורמים: מרי סעיד עדוי, מוסי' חימי ובניו סאלם דאוד אברהם וסלימאן, יוסף חטאבי, והב אברהם מדרי, שמואל מדרי, סלימאן מדרי, שלמה בן דאוד חלחלי, אחיו יחיא חלחלי, סאלם חלחלי, אחיו מחבוב יוסף חלחלי, יוסף בן הארון חלחלי, אחיו חיים חלחלי, יחיא מדינה, סאלם בן מרי סעיד עדוי, יצחק עדוי, אחיו יוסף עדוי, יחיא בן מחפוץ' ובניו סאלם סלימאן ויוסף, אברהם בן סאלם מחפוץ' ובנו סעיד, סעיד בן סאלם, יחיא חימי ואברהם בוסאני.
רב הקהילה בתקופה זו: מרי סעדיה עדוי.
סמוך לעלייה הגדולה לארץ מנתה הקהילה היהודית בכפר שלושים משפחות בערך: חדאד, חימי, מחפוד, מדרי, חלחלי, חטבי, שג'אדרי, עת'ארי, מדינה, ועוד.
בקהילה היה בית כנסת אחד גדול. חכמי הקהילה בדור העלייה: רב הקהילה מרי יעיש עתארי, נפטר בכפר סאפוף בשנת תש"ו-1946. החכם השני, מרי מאיר מידעי, מחכמי הישוב שג'אדרה, אשר נשא אשה מעלאנייה והתיישב במקום. לאחר העלייה לארץ שמש רב מושב תנובות. החכם השלישי, מרי אברהם בן והב מדרי- צברי, אשר נפטר בראש העין בשנת תשנ"ג.*