צ'אהרי, זכריה בן שלמה הלוי

סופר, חצנין - מרכז תימן, מאה ט"ז

ר' זכריה בן שלמה בן משה הלוי אלצ'אהרי העתיק את כל ספרי הכתובים שבתנ"ך בישוב אלחצנין, בין מחוזות אלשרף וכולאן, מדרום לצנעא, בשנת שמ"ו (1586).

בכה"י רל"ד דפים, עם מסורה גדולה וקטנה, בלי תרגום ותפסיר. בשולי הדפים במספר מקומות פירוש, כמו בקהלת, ישעיה נה, ו ועוד. בכה"י גם מגילת אנטיוכוס בארמית עם תרגום בערבית, פירושי מילים אחדות ממסכת שבת. נעתק במימון ר' אברהם בן זכריה תנעמי אלמעלם.

כה"י היה בהקדש בית הכנסת של ר' יחיא בן אברהם טירי בצנעא, מתרומת ר' יוסף בן שלום אלכ'רנבא. בשער כת"י כתוב: "לקודש כניסת יחיא אלטירי בן אברהם מן אלנדרים אלד'י בנצ'ר יוסף בן סאלם אלכ'רנבא יצ"ו".

בקולופון כתב היד כתוב:

"נשלם זה הכתובים בעזרת יושב הכרובים יום שישי תמני עשר בירח אב יהפך לששון ולשמחה שלשנת אתתצ"ז שנין לשטרות (שנ"ו - 1586) במאתא אלחצנין יחרוב ויצדי וירושלים תתבני ותשתכלל, אלהים ישימהו טוב על מריה דאתעסק ביה אברהם בן זכריה ש"צ הידוע אלמעלם אלתנעמי תנצב"ה. ויזכה ליה כותבו הוא וזרעו וזרע זרעו... ספרא חלשא ומסכינא זכריה בן שלמה בן משה הלוי אלצ'אהרי אלהים ימחול לי על כל מה ששגיתי, והוספתי וגרעתי ונעלם מעיני וכת' שגיאות מי יבין מנסתרות נקיני אוי"ר. ישע יקרב ששון יערב".

בבי': כת"י לונדון ס' בריטית 151-6001