ר' שלום יוסף הֵלַאל היה ממנהיגי הקהילה היהודית בחבאן, דרום מזרח תימן, באמצע המאה העשרים. הוא חתום על מכתבים לשליחי העלייה, בנושא העיכובים והקשיים שמערימים השלטונות המוסלמיים על היהודים. המכתב מה' בסיון תש"י (1950), זמן בו רוב מוחלט של יהודי תימן עלו לארץ, אך המוסלמים בטענות ואמתלאות שווא של חובות, ניסו לעכב את יציאת היהודים. על המכתב חתומים: ר' שלום יוסף הלאל, ר' שלום משה מיפעי, ר' משה יוסף...
חכמי תימן
מרי חיים הבא היה מחכמי הישוב גבל עמר במאה הי"ט והעשרים. הישוב גבל עמר נמצא במחוז חגה ממערב לצנעא. הוא היה רבו של מרי שלום ברבי עואץ' דחוח הלוי, אשר נולד בשנת תרמ"ט - 1889, ואשר שמש בהמשך רב הקהילה. לפי זה נראה, כי נולד באמצע המאה הי"ט.
ביב': יוסף דחוח הלוי, עורך כתב העת אפיקים
מרי יחיא הבא היה חכם ורב הקהילה בישוב מלח בתחילת המאה העשרים. נולד, כנראה, במחצית השנייה של המאה הי"ט. היו מספר ישובים בשם מלח בתימן, באזור נהם מצפון לצנעא, ישוב בשם מלח במחוז חדא מדרום לצנעא, וישוב מלאח באזור צ'אלע בדרום תימן. עפ"י הקשה הישובים נראה, כי מדובר בישוב הנמצא באזור נהם והישוב מדיד.
בתקופה זו מנתה הקהילה שמונה עשרה משפחות בערך: הבא, רחבי, זקן, שרארה, עזרא, ג'וזי, קיסי, ימין...
מרי יחיא הבא היה מרי הישוב חג'רה באזור הרי חראז שבמרכז תימן בשנת תרי"ט (1859). הוא ידוע מתוך דברי ר' יעקב ספיר שסייר בתימן בשנה זו. הוא כתב, כי הישוב היהודי היה מחוץ לישוב של המוסלמים, ובו כשישים משפחות של יהודים, והתפללו בבית כנסת אחד שצר מלהכיל את כל המתפללים.
מרי יחיא הבא שימש הסמכות הרוחנית, ולצידו שימש ראש הקהילה בייצוג הקהילה כלפי השלטון ר' אהרן איש תם שהתפרנס מצורפות כסף. מרי...
ר' יחיא בן שלום הבא היה ראש קהילת יהודי אלנבאת שבמחוז חימה במרכז תימן בסוף המאה הי"ט או בתחילת המאה העשרים. הוא מוזכר בפירוש לאבות אור לישרים שחיבר מרי אברהם בן משה ערוסי. ר"א ביקר וסייר בישובים רבים בתימן, והוא מתאר את הקהילה היהודית כעניים, ולמרות זאת היו ידועים כמכניסי אורחים: "לא ראיתי כהנה בכל ארץ התימן לטובת עין בצדקה, והיו מספרים בשבחם ובטובתם כל עובר ושב".
הוא התארח אצל מר'...
מרי יצחק הבא היה חכם בישוב קרן אלדהור בתחילת המאה העשרים. נולד, כנראה, במחצית השנייה של המאה הי"ט. הכפר קרן אלדהור נמצא באזור הוזאן בנפת חראז, ממערב לצנעא.
בתקופה זו מנתה הקהילה שמונה עשרה משפחות בערך: הבא, קוזי, ערוסי, חדאד, עמראן, ישועה, עקבי, חנש, כ'לף, חמאמי, חדאי ועוד. חכם נוסף בקהילה בתקופה זו: מרי יוסף יחיא.
שמו ידוע מפנקס השליחות של מרי שלמה נדאף, שד"ר הקהילה התימנית...
מרי מנחם בן שוכר הבא היה חכם בישוב נאבאת בתחילת המאה העשרים. נולד, כנראה, במחצית השנייה של המאה הי"ט. הכפר נאבאת נמצא בנפת חימה, מדרום מערב לצנעא.
בתקופה זו מנתה הקהילה שש עשרה משפחות בערך: הבא, קיפי, קעורי, חגאג' אקושם ועוד. חכמים נוספים בקהילה בתקופה זו: מרי חיים קיפי, רב הקהילה (אנציקלופדיה ע' 575), ומרי שלום הבא, אביו של מרי יחיא הבא, הרשום באנציקלופדיה ע' 100.
שמו ידוע...
מרי שלום הבא היה חכם בישוב ג'יל בתחילת המאה העשרים. נולד, כנראה, במחצית השנייה של המאה הי"ט. הכפר ג'יל נמצא בנפת גוף, מצפון מזרח לצנעא.
בתקופה זו מנתה הקהילה שלושים ושתים משפחות בערך: הבא, זקן, גביר, צעטי, ערגי, אסד, באסל, נחמיה, ימני, חמאמי, גופי, גלאך, שרארה ועוד. הוא החכם היחיד בתקופה זר המוזכר בתואר מרי ורבי, משמע שהיה רב הקהילה.
שמו ידוע מפנקס השליחות של מרי שלמה נדאף, שד"...
מרי שלום הבא היה חכם בישוב נאבאת בתחילת המאה העשרים. נולד, כנראה, במחצית השנייה של המאה הי"ט. הכפר נאבאת נמצא בנפת חימה, מדרום מערב לצנעא.
בתקופה זו מנתה הקהילה שש עשרה משפחות בערך: הבא, קיפי, קעורי, חגאג' אקושם ועוד. חכמים נוספים בקהילה: מרי חיים קיפי, רב הקהילה (אנציקלופדיה ע' 575) ובן אחיו מרי מנחם בן שוכר הבא. הוא אביו של מרי יחיא הבא, הרשום באנציקלופדיה ע' 100.
שמו ידוע...
ר' שלום בן יחיא הברי היה מנהיג בקהילה היהודית בעיר ירים שבמרכז תימן סמוך לעלייה הגדולה לארץ. הוא חתום יחד עם חכמי העיר ומנהיגיה, ביום רביעי, ג' באייר תש"ח (1948) על אישור חלוקת כספי הצדקה לעניים, אשר שלחה התאחדות התימנים בישראל בראשות זכריה גלוסקא באמצעות חכמי צנעא: מרי משה יחיא יצחק הלוי, מרי יוסף שמן ומרי יוסף קורח. סכום הצדקה הוא ל"ב ריאל. חתומים עמו: הדיין מרי חיים קאפח, מרי חיים יתים, מרי...