שוקר, אברהם בן אהרון*
מרי אברהם בן אהרון שוקר - שוכר נולד בישוב ד'וגאם בט"ו בשבט תרס"ג - 1903. הכפר ד'וגאם נמצא בנפת חובייש במחוז איב בדרום תימן. בעשרות השנים שלפני העלייה הגדולה לארץ מנתה הקהילה כעשרים משפחות.
למד תורה אצל מרי יוסף רצ'א, והוסמך לשחיטה ע"י מרי שוכר בן דוד אלסוטחי, אשר היה דיין ורב בעיר גבלה במחוז איב, בו' בשבט ברמ"ד - תרצ"ג - 1933. ביום ראשון י"ג בניסן ברמ"ד - תרצ"ג הסמיך מרי שוכר לרבנות את מרי אברהם שוקר. בה' באב שנה זו הסמיך אותו מרי יחיא נחום, שליח בי"ד צנעא, לשוחט. על כתב ההרשאה חתם גם מרי יהודה שוכר.*
הוא שמש רב הקהילה בכפר ד'וגאם. מאחד המסמכים אשר הגיעו לידי ע"י נכדו, ניתן ללמוד, כי סעיד דאוד פנה אליו כי יסייע לפתור את בעיית ש"צ הנוהג עם אשתו שלא כהלכה, גזל עופות ושחט לעצמו ללא שחיטה כשרה ואף הטעה את אשתו. ממסמך זה ניתן ללמוד, כי היה מומחה לצמחי מרפא, ומרי סעדיה כותב לו: "ותשלח לו סם מהסם (שלך)".
נכדו הוא הרב יהונתן אדואר, רב מרכז העיר פ"ת, ואף הסמיך אותו לשוחט בי"ד באייר תשנ"א. עסק רבות בלימוד הקבלה, ועמד בקשר עם גדול המקובלים מרי חיים סנואני. במדור תוספות בספר זה בערך מרי חיים סנואני מצורף צילום תשובה שענה מרי חיים סנואני למרי אברהם, מיום רביעי כ"ג בתמוז תשכ"ט בהיותם בארץ. עפ"י תשובתו נראה, כי מרי אברהם שאל אותו על מושגים בקבלה "חבורא קדמאה" "וחבורא בתראה", המוזכרים בספר הזוהר.
תשובת מרי חיים:
"כי יש עניינים שחיברו רבי שמעון בר יוחאי ותלמידיו בעודם בחיים ונקראים חבורא קדמאה, ומה שחיברו וכבר הם בגן עדן זה נק'(רא) חבורא בתראה, ונתגלה לחכמי הדורות או בעיבור נשמתם או בחלום או ע"י יחידים ידועים שעושים על מצבתם והצדיק שבקבר מדבר עם הצדיק החי".
בחודש תשרי תש"י - 1949 עלה לארץ בעלייה הגדולה, והתיישב בעיר נהריה. ?
נפטר בנהריה ביום שני כ' במרחשון תשס"א, ונקבר למחרת בהר הזיתים בירושלים.
צילומי מסמכים והרשאות ראה עוד בערכים: סנואני חיים בן יחיא, נחום יחיא, יהודה שוכר, סוטחי שוכר בן דוד, סעיד דאוד.*