בלוג יהדות חברה וקהילה

חודש אלול הוא חודש של חשבון נפש. חודש הכנה נפשית ורוחנית לקראת הימים הנוראים.

חודש "הרחמים והסליחות", חודש בו נוהגים להתנער כארי בבקר ולהשכים לבתי כנסיות ל"אשמורות", אמירת סליחות. בספר המוסר, מחברות רבי זכריה אלצ'הארי, (הוצאת מכון בן צבי בסיוע האגודה לטיפוח חברה ותרבות) כותב המשורר:

בְּאֵלוּל אַחֲזִיק לָקוּם חֲצוֹת לֵיל                    אֲשַבֵּחַ וְאוֹדֶה וַאֲהַלֵּל

וְאָכִין צַעֲדַי לַעְשֹוֹת לְנַפְשִׁי                         וְאֶתְוַדֶּה עֲלֵי יָקָר וְזוֹלֵל

בְּרִית אֶכְרוֹת לְעֵינַי עַל בּתוּלָה                   וֹמִתְבּוֹנֵן בְּתַבְנִיתָה מְהוֹלֵל

וּבִתְחִנּוֹת וּבַקָּשׁוֹת אֲשֹוֹחַח                         וּבִסְלִיחוֹת אַחֲלֶּה אֶת פְּנֵי אֵל

וְאֶתפַּלֵל וְאַתְנַפֵּל לְאֵל חַי                           אֲשֶר קוֹלוֹ לְאַיָּלוֹת יְחוֹלֵל

בּזֹאת תּהְיֶה מְחִילָה לַפְּשָׁעִים                    וְכַפָּרָה לְכָל יָשִׁיש וְעוֹלֵל

האגודה לטיפוח חברה ותרבות מקיימת פעילות ענפה בחודש אלול, כולל ערבי פיוט ושירה ברחבי הארץ, בין היתר בסניף באר שבע (ט"ז אלול תשע"ה 31/8/2015) אמירת סליחות בכותל המערבי ומפגש שבת בפרשת "כי תבוא"  המעוררת בנו חשבון נפש לאור התוכן המיוחד של "התוכחה".

חשבון הנפש שלנו, העוסקים בשליחות החשובה של הבאת מורשת יהודי תימן ומסורתם לתודעת הציבור הרחב, כולל את השאלות החשובות הללו:  האם אנו עושים די בתחום זה? האם פועלים אנו בכיוון הנכון? האם אנו מצליחים להגיע גם לילדינו- האם ימשיכו את דרכנו?

הוצאת הספרים של האגודה שוקדת על עידוד מחברים ומחדשת ספרות מקורית כדוגמת "ספר המוסר" אשר מתוכו הבאתי את הפיוט הנהדר שהוא חלק מפיוט רחב העוסק בתיאור ציורי מרתק של חודשי השנה. אנו שואפים שחומרים אלה יגיעו לכל בית בישראל, למערכות החינוך ולמשפחות בני העדה הפזורות ברחבי הארץ.

בגיליון הקודם דיווחנו על קייטנה לילדי העולים החדשים בבאר שבע. הקייטנה נמשכה למעלה מששה שבועות ובעקבותיה אנו מארגנים חוג לימוד לילדי העולים ולילדי הקהילה בבאר שבע באמצעות ה"מורי" המסורתי. מקווים אנו שחוג זה יימשך כל השנה ונמצא את המקורות המתאימים לכך.

גיליון זה יוצא לאור ביום השנה ה- 11 להסתלקותו של אבי מורי מייסד האגודה ונשיאה עובדיה בן שלום. נמשיך ללכת לאור החזון שהציב לנו, נכבד את זכרו לא רק באירוע המסורתי התרבותי שאנו מקיימים לזכרו, אלא בפעילות מתמדת ומתמשכת בכל ימות השנה.

ד"ר יגאל בן שלום
יו"ר האגודה לטיפוח חבה ותרבות

 

comments powered by Disqus